Trädgård eller tandläkare?

 Igår var jag på Laughing lada, ett koncept med hemliga och ganska okända ståuppare på Grand.

En av tre komiker var Christer Svensson, den enda jag minns namnet på eftersom min pappa heter samma fast med K. Vi hade en trevlig kväll, ett tantgäng som därefter gick vidare till nya Krog & Co där de hade trubadur. 

Kollega: Ska du göra nåt i helgen?
Jag: Jag ska till tandläkaren på lördag. Du då?
Kollega: Jag ska vara i trädgården.
Jag: Jag går hellre till tandläkaren.

Det var inte riktigt sant för det gjorde ont att ta bort tandsten, men jag fattar inte alls vad det är för kul med trädgård. Maken får säga till mig vad jag ska göra om det ska bli något gjort från min sida. Annars sitter jag bara och läser och det är ju trevligt men trädgården blir inte särskilt fin av det... 

När jag är ute brukar jag cykla eller promenera om man nu ska prata om något nyttigt, men det blir ju inte heller trädgården finare av. Idag cyklade jag till Kånna och där skulle jag visserligen vända men de kunde ha talat om att vägen är avspärrad. 

Ur dagboken 940406: Åkte med till Avesta och tittade på bilar. Vill att Magnus ska ha en vinröd Peugeot med rattväxel. 






Kommentarer

  1. Jag är inte speciellt trädgårdsintresserad och det samma gäller Husse så vi gör bara det mest nödvändiga. Egentligen hade jag velat ha en fin och prunkande trädgård men det gör sig inte av sig själv... Syster min däremot älskar att jobba i trädgården och det syns så klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är fixar maken trädgården både hemma och vid stugan. Svärmor tycker att det är kul att fixa i trädgården och vi har sagt att hon gärna får komma och pyssla i våra trädgårdar också men så långt har det inte gått.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag