Om tabletter

 Maken tar nästan aldrig tabletter även om han har ont för han tror inte att han märker när man blir frisk då... 

Nu har jag övertalat honom att ta Esberitox som är bra om man är förkyld men han fattar inte i vilken ordning man tar tabletter från en karta... 

Jag har börjat ta Sertralin som är ångestdämpande för jag är orolig utan anledning. Egentligen försöker jag klara mig utan medicin för det var väldigt svårt att hitta rätt dos när jag tog antidepressiva för länge sedan, men nu känner jag att det är kemisk obalans i hjärnan och testar igen. Förhoppningsvis har forskningen gått framåt de senaste tjugo åren och om det inte funkar får jag sluta.

Ur dagboken 940404: Det tog sex timmar att åka hem. Men vi har sett Plevnagården i Malmköping och ätit i Eskilstuna. 

(Det är tjugo mil mellan Hedemora och Norrköping och brukar inte ta sex timmar att köra.)




Kommentarer

  1. Det var verkligen ingen struktur alls på makens medicinkarta där ;-)
    Hoppas läkemedlet ska fungera bra för dig. Det är väl tämligen vanligt men visst, det ska fungera också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska inte låta honom fylla dosetter. ;-)Tack, nu testar jag det här ett tag och annars får jag kanske leva med att vara lättstressad.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag