Kulturkullan

 Vecka 15

* Läser: Räkna hjärtslag av Katarina Widholm. Det här är första delen i en trilogi om Betty som är sjutton och flyttar från Hudiksvall till Stockholm för att bli hembiträde 1937. 



* Lyssnar på: Nokia & Ericsson med Markus Krunegård på Spotify. Album från 2023. Krunegård är svensk med finsk mamma och sjunger på finska på denna skiva. Det är annorlunda och kul. 

*Veckans klipp: golden retriever träffar valpar för första gången

https://www.youtube.com/watch?v=B83nmCSwRuw

* Veckans händelse: 100% Uggla på Poco locos på lördag. 

https://www.tickster.com/sv/events/xthjj23c4xu9je2/2024-04-13/30plus-ljungby-100-uggla-and-schlagerbar

Kommentarer

  1. Jag har läst att tre böckerna och tyckte ettan och tvåan var bra. Den tredje tyckte jag dock tappade en del men allt är så klart en smaksak. Jag hade i alla fall förväntat mig mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får läsa alla tre och se vad jag tycker. Än så länge är den bra men ofta är det ju så med serier att de tunnar ut på slutet.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag