Aprilväder

 Det är verkligen aprilväder här!

Det kommer hotfulla moln.

Maken är i Göteborg på öl- och whiskymässa så jag har hand om djuren. Jag körde till stugan och satt i växthuset och läste medan det snöade eller vad det gjorde, ni kanske kan se små vita korn i jorden om ni klickar upp bilden. 

Jag och stuggrannen gick en promenad och hon visade mig vägen genom skogen till älgparken https://www.elingealgpark.com/
som jag inte är helt säker på annars. Vi snitslade stigen så att jag ska kunna hitta den igen. Hon tyckte att det var hemskt konstigt när jag först sa att jag vill ha snitslar för hon är dansk och tänkte på wienerschnitzel... Sedan visade hon mig var det finns murklor. Hon vågar inte äta dem men det gör jag. Jag frågade mamma vad jag ska göra med dem. 

En gång var vi på ett bröllop där vi fick murkelsås och till efterrätt var det romrussinglass men min bror lurade i en tjej som serverade att det var frusen murkelsås och då sa hon det till gästerna...

Ur dagboken 940420: Hälsade på Birgitta och David. Kul. Han ser ut som Kronblom och har olika öron. 

(Jag minns inte att min nyfödde kusin såg ut som Kronblom, det gör han inte längre.)






Kommentarer

  1. Murklor är ju bara så gott och en sås gjord på sådana slår det mesta.
    Här har det varit soligt men kallt så april levererar väl inte direkt men det tar sig kanske...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var första gången jag gjorde murkelstuvning och den smakade tyvärr inte så mycket för jag kokade dem nog för länge av rädsla för förgiftning, men jag älskar murkelsås annars!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag