Rocka sockorna

 Idag är det Världsdagen för Downs syndrom och det kan man uppmärksamma genom att rocka sockorna.

https://www.svenskadownforeningen.se/rocka-sockorna/

Jag rockade järnet!

Jag hade enmanstivoli med munkar, dalahästar och psykedeliska cirklar och det var nog för mycket att ta in för den enda som kommenterade var kollegan som frågade om jag hade en ny topp. (Nej, den är bara lite tight så jag har inte haft den på länge...)

IMA (introduktionsprogram, individuellt alternativ, hur nu den förkortningen kan bli det) hade vårsalong och visade upp sina alster. Det är kul att se hur kreativa de är. 

Jag tog årets första riktiga cykeltur och tyckte att jag hade lite motvind först men när jag stannade på en bro var det helt vindstilla på ån. Ja, ja, det kanske är lä i åfåran och blåsigt uppe på vägen, hehehe... 

Ur dagboken 940321: Skallade papperskorg och höll på att svimma. Grattade Rosie. Åt smörgåstårta och jonglerade. Kul. 

(Vet inte hur det gick till att skalla en papperskorg men jag vet att kompisen Rosie fyllde tjugo.)








Kommentarer

  1. Jag har inte rockat sockorna i dag men när jag jobbade på skolan så var det en självklarhet. Vi hade ju ett par elever med Downs syndrom så det var alltid lika viktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag rockar sockor om jag kommer ihåg det. Vi har gymnasiesär, numera anpassade gymnasieskolan, och även om det inte går någon med Downs där så är det viktigt att uppmärksamma att alla är lika värda. Ni har ju goda möjligheter att rocka Happy socks. :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag