Om nybyggda hus

 Det här brukar jag tjata om men här kommer lite nya bilder i alla fall. De flesta nybyggda hus är fula, tycker jag... 

Till höger ligger Mister York, som byggdes för att inrymma Old Mike´s Diner, och den ser ju lite rolig ut med sitt brutna tak. Till vänster är Ljungbys nybyggda moské, den första moske´n vid E4:an och de räknar med många besökare, men ful är den. 

Nytt äldreboende som är lådformat men det gör inget för det förstör inte utsikten för något annat. 

Ett gammalt hus som är ett av de finare i stan. 

Men granne ligger det här nybyggda som jag tycker ser deprimerande ut. Det hade inte behövt vara så grått och fängelseliknande. 

Jag börjar vänja mig vid att Stora torget ser ut så här, men de två nya husen är för stora och fyrkantiga tycker jag. 

Ur dagboken 940330: Engelskaprov, massage, revymöte, en vanlig lektion (psykologi). PÅSKLOV! 












Kommentarer

  1. Mister York känner jag igen från när vi stannade i Ljungby förra gånge. Dock åt vi inte där.

    God påskafton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte imponerad av Mister York eftersom jag inte gillar hamburgare och bara har ätit en tråkig glass i pappbägare där, men ni som äter burgare kanske skulle gilla det.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag