Kulturkullan

 Vecka 13

* Läser: Tritonus av Kjell Westö. Denna läser vi i min bokcirkel och jag gillar Westö men det blir lite för mycket om klassisk musik för den handlar om en finsk dirigent som bygger ett stort hus i skärgården.


* Lyssnar på: Emil Assergård på Tidal. Han ska komma till Ljungby på festivalen Wknd Vibes i sommar så jag lyssnar in mig lite. Lättlyssnat med roliga texter. 

* Veckans klipp: björn stjäl godis på en mack

https://www.youtube.com/watch?v=xApoL_UdFvM

* Veckans händelse: Krog & Co öppnar i Ljungby på torsdag, i stället för Harrys. 

https://krogoco.se/ljungby/

Ur dagboken 940325: Systempremiär. Räkmiddag. Bailey´s, chokladkväll med Magnus och Marit. 

(Jag fyllde 20 den 6 mars och kunde köpa ut åt mina yngre klasskompisar eftersom jag var ett år äldre efter ett sabbatsår, men här köpte jag kanske Bailey´s till mig själv.)

Kommentarer

  1. Ingen bokför mig kan jag nästan säga direkt. Jag och klassisk musik är inte bästa vänner...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låt bli den! Jag tycker bäst om musik med sång och lyssnar inte så mycket på klassiskt heller.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag