Glöm aldrig Trine

 Ikväll var jag på pjäsen Glöm aldrig Trine med Teater 16.

Det är en mörk pjäs om en tjej och hennes bror som dött i en MC-olycka. 

Ingen kanske kände Trine riktigt men teatergruppen hon var med i bestämmer sig för att berätta historien om henne. 

Nu blir jag tjatig men det är alltid så kul att se de här ungdomarna spela teater och jag som sitter med i styrelsen blir så stolt över dem, hur duktiga och modiga de är! Jag hade en kort period när jag gick i trean och vi hade dramatik i skolan som jag tyckte att det var kul, men har aldrig velat stå på scen. 

Ur dagboken 940320: Bitte kom hit på en liten söndagstur. Sammanfattning av Egil klar. 
(Bitte är min farbrors före detta fru och Egil Skallagrímsson var en del av mitt specialarbete.)





Kommentarer

  1. Imponerande och roligt med så duktiga ungdomar! Då måste det kännas extra bra att sitta i styrelsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tar oförtjänt till mig av allt beröm till gruppen. ;-) Tyvärr är det för få sökande för att få igång ett teaterestetprogram på skolan, annars hade jag tänkt engagera mig lite i det också.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag