Frukostbio och invigning

 Idag hände det mycket i Ljungby! 

Det är otroligt ovanligt (första gången faktiskt) att jag går på bio klockan tio på morgonen men nu pallrade jag mig upp för att gå på frukostbio. Det var för att Fredrik Wikingsson besökte vår filmfestival Svenska filmdagarna och berättade om filmen Den sista resan som han gjort ihop med Filip Hammar. Det var intressant att höra honom och jag tyckte mycket om filmen. Den berörde mig särskilt mycket eftersom den handlar om Filips pappa som liksom min pappa är en pensionerad franskalärare.

På eftermiddagen var jag på invigning av Kafé 2, en ny konsertlokal. Carolina Lindén som är med i styrelsen för Ljungby musik och teater sjöng vackert. Det är mer aktivitet där med konserter nu ikväll men jag orkar inte gå på det. Däremot hoppas jag på att gå på flera konserter där framöver. 

Ur dagboken 940316: Åkte ut på vårutflykt. Besökte Flines fågeltorn och Junkarbo. Pulsade i snö upp till knäna. 

(Flines fågeltorn minns jag inte men Junkarbo är kompisens stuga. Snö upp till knäna låter inte jättemycket som en vårutflykt...)


Kommentarer

  1. Vilken bra dag det blev. Har hört mycket gott om den filmen. Ibland är det som om allt händer på samma gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Filmen rekommenderas varmt! Som tur var krockade det inte men ofta är det mycket på en gång.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag