Status på Valentinblommorna

 Blommorna från Alla hjärtans dag står kvar. 

Rosorna är fortfarande fina. 

Jag tycker att tulpanerna också är fina men de börjar bete sig ouppfostrat... Trots att jag skar de gulröda i samma längd som de andra växer de iväg åt olika håll och nu vill jag inte röra dem mer för då kommer de att börja lossa blomblad. 

Man får se ut hur som helst när man går ut och kollar brevlådan. Vi får post varannan dag men jag håller inte reda på det så jag brukar titta i lådan varje dag. 

Och något helt annat. Jag fick en liten personlig tackfilm från ICA Maxi och fick veta att jag handlat där 125 gånger förra året! Då är man en trogen stammis. 

Ur dagboken 940221: Ramlade med cykeln och blev halvsteriliserad. TV-kväll hos Rosie. Inte bobväder. 

(Jag tycker att jag redan skrivit det där om ramlandet, men jag kanske ramlade flera gånger.)






Kommentarer

  1. Det var en god hållbarhet på buketterna tycker jag.
    När man går till brevlådan får man se ut hur som helst. Vi får också post varannan dag men det är olika varje vecka så jag har noll koll. Det innebär att vi kontrollerar varje dag också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är nöjd med blommorna men brukar ha kvar dem lite för länge. Det är samma här, något rullande schema för varannandagsutdelning som man aldrig kommer ihåg...

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag