Små släp

 Idag blev vi bjudna till våra danska stuggrannar på grillat fläsk.

Ute på landet har man rutig skjorta! 

I Danmark kör de små bilar och små släp. Det är något med skatten så att större släp är väldigt dyra. Vännerna bor i Köpenhamn och då förstår jag att man vill ha en liten bil för att kunna parkera på trånga ställen. 

Jag ska inte skratta åt deras små släp för vi har ett ännu mindre, som maken byggt till vår trädgårdstraktor. 

Ur dagboken 940224: Fick ont i huvet och var jättetrött sista timmen. Hoppas Runes piller hjälper. 

(Jag antar att jag fått några dunderpiller av min farbror som bodde i Venezuela.)






Kommentarer

  1. Nej, man ska inte kasta sten i glashus ;-) Huvudsaken det fungerar i alla fall! Trevligt att bli bjudna till grannarna på grillat :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det ska man inte göra! ;-) De har en ny gasolgrill och det var trevligt att vi blev inbjudna att testa den. Lite fusk, tycker vi, men den funkade fint. :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag