Slask

 Jag hatar slask! 

En del blir glada när snön smälter och det kan man ju bli men här ska det pendla mellan plus och minus ett tag till. 

Det här är det svåraste att cykla i, blötsnö. Jag läste några tips på hur man ska bli lycklig och då är en sak att man ska försöka se ljust på omgivningen. Jag har väldigt svårt att se ljust på det här... 

Det positiva är att jag fått varma gummistövlar så att jag åtminstone håller mig torr. 

Ur dagboken 940212: Till Karin på kvällen. Till Statt vid tio. Pratade med Magnus. Värmde hans kalla händer på min mage på hemvägen. Nu då? 

(Det där minns jag inte. Det var ju fint att jag värmde hans händer men han bodde två mil bort och jag tror inte att han följde med hem till oss.)






Kommentarer

  1. Den sortens väder är hopplöst så jag föredrar antingen eller.
    Bra med varma gummistövlar i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev inte särskilt mycket roligare idag när det regnade på snön men förhoppningsvis töar allt bort snart. Mycket bra med varma gummistövlar, jag vill ju inte förstöra vinterkängor i slask.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag