Punka igen!

 På väg till jobbet fick jag punktering på cykeln för femte gången och vi köpte den i november 2022 så det är orimligt! 

Jag ska inte låta dem sätta dit flera sådana här värdelösa däck, som inte klarar de grusade vägarna, utan maken får köpa däck som håller bättre på Biltema. Vi gick till en cykelhandlare och köpte en Skeppshult som brukar vara ett bra märke för att inte sådant här skulle hända! När jag kom dit för tredje gången sa de att jag skulle få ett bättre pris på ett oförstörbart däck nästa gång, men varför inte redan första gången undrade jag, eftersom jag kom dit redan efter en vecka!

Här bygger de en ny högstadieskola. Den är ganska ful, tycker jag, men förhoppningsvis fin inuti så att det blir bra när den öppnar i höst. 

Ur dagboken 940216: Rune åkte till Västerås. Det var -25 på morgonen. 
(Rune är min farbror, som bodde i Västerås när han inte flyttade runt i Sydamerika.)




Kommentarer

  1. Punktering igen! Det känns absolut inte okej tycker jag. Inte ens rimligt heller på så kort tid. Hoppas verkligen ni hittar däck som tål mer för du cyklar ju mycket.
    Det går definitivt mode i hur nybyggda skolor ska se ut och jag kan inte säga att alla är vackra. Det viktigaste är dock att de är ändamålsenliga vilket inte alltid heller stämmer. Politikernas visioner går sällan hand i hand med pedagogernas erfarenheter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du minns kanske hur arg jag var redan vid första punkteringen... Nu har maken satt dit nytt däck och ny slang och jag hoppas verkligen att det kommer att hålla ett tag! Ja, det viktigaste med skolor är ju att de fungerar praktiskt. På vår skola byggde de bort en massa grupprum som visat sig behövas.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag