Om Druidgården

 Det här är Druidgården i Ljungby, en lokal som ägs av Druiderna som är ett hemligt ordenssällskap. 

"Druttarna" är bara män men någon kväll ibland får deras damer följa med. Jag har aldrig varit där inne men hade det som förslag på lokal att hyra till min femtioårsfest för vi känner en av druiderna. 

Jag gick in i trädgården och konstaterade att de verkligen har byggt ett staket utan grind ned mot ån. 

Det här har jag skrivit om förut men vill förtydliga hur dumt jag tycker att det är med en trappa som slutar med ett staket, när man har så fin åtomt! Som tur är kan man ju ändå gå på denna sida staketet. 

Ur dagboken 940226: Jag och mamma åkte skidor med fikapaus. Till Maria. Till Statt. Jag är utbildad psykolog till Allan Morell. 

(Hm, jag och kompisen låtsades vara psykologer, jag tror att någon gick på det faktiskt, fast vi bara var tjugo, hehehe...)






Kommentarer

  1. Det hade väl varit bra med en grind. Jag menar det minns ju barnsäkra handtag till sådana om man nu inte vill att barn ska ta sig ner dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det borde vara lätt att sätta dit en grind. Jag har aldrig sett ett barn där, eller någon över huvud taget, men tycker att det är fint att gå där i branten.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag