När skolan är stängd

 En stängd skola är en öde arbetsplats. Visserligen går SFI i skolan nu men dem har jag inte sett till och gymnasiet har sportlov.

Jag tycker fortfarande att entrén som byggdes 2005 är fin. Först fick jag en chock av de orangeröda väggarna men jag vande mig rätt snabbt. 

Korridorerna är väldigt tomma utan människor. 

Jag har suttit och jobbat i ett konferensrum denna vecka medan de byter ut belysningen på skolbiblioteket. 

Här är personalrummet men där är jag nästan aldrig. De färgglada målningarna gjorde vi på en kul kickoff en gång. 

Här är personalens fack så hit går vi ibland och kollar om vi fått någon post som ingen har gått med till biblioteket men ofta kommer det en vaktmästare eller så och levererar direkt till oss. 

Ur dagboken 940222: Engelskaprovet var skitsvårt. Rundvandring på St Paulusgården. 

(St Paulusgården är församlingshemmet i Hedemora och då får man anta att det var på religionen.)










Kommentarer

  1. En tom skola är bland det ödsligaste och tystaste som finns tycker jag. Förmodar att det beror på att under veckorna så pulserar det verkligen av liv och rörelse så kontrasten blir så stor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis! Det är en stor skola med runt 1000 elever och 200 personal så det blir en otrolig skillnad! Sedan är det ännu livligare på grundskolan.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag