Mello i Växjö och invigning

 Igår åkte jag och en kompis till Växjö för vi tänkte att det kunde vara lite mellostämning på stan. 

Jag känner några som var på genrepet men i centrum hände det inte så mycket förutom någon radiosändning på Speakers´corner.

Vi gick på den irländska puben Sláinte där det var trubadur och hade kul ändå. 

Idag gick jag på invigning av Eskilsgården på Gamla torg som ska bli en del av Sagomuseet. 

Vår duktiga sångerska Matilda Stjernqvist återskapade stunden när den kända operasångerskan Christina Nilsson upptäcktes precis här, på stentrappan utanför Eskilsgården. 

Ur dagboken 940217: Åkte bob i Svea med Lena, Helena och Karin. Snabbt och hårt. 








Kommentarer

  1. Ett trevligt och glatt pubbesök är inte fel och inte en invigning heller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket trevligt! Jag fick träffa en ny kompis till min kompis också, och hon var glad och go´ , och på invigningen träffade jag en massa pensionerade lärare.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag