Kulturkullan

 Vecka 9

* Läser: I en sal på lasarettet av Björn Wiman. Jag hittade denna på bokrean och det är intressant för mig för den handlar om ett sanatorium utanför Hedemora som jag kommer ifrån. Författarens mamma kom dit när hon hade tuberkulos som sjuåring. 



* Lyssnar på: I love you med Lars Swanson på Spotify. Min bror gjorde en låt till sin fru på hennes födelsedag, det är väldigt gulligt! 

* Veckans klipp: flodhästunge träffar giraff

https://www.youtube.com/shorts/aF2saR0xYEc

* Veckans händelse: Sampo på Gummifabriken i Värnamo på torsdag kl.20. Ett coverband som spelar U2-låtar. 

https://gummifabriken.se/evenemang/gummifabriken-goes-local-sampo-goes-u2/

Ur dagboken 940225: Fick tillbaka historiaprovet. 62/77, medel 66. Jag är nöjd men hatar min klass ambitiösa stil. Magnus och jag åkte skidor på åkrarna. Jättefint. 

Kommentarer

  1. Den boken känner jag väl igen men jag har inte läst den själv. Jag har precis läst ut "Den sista livbåten" av Hazel Gaynor och den tyckte jag var väldigt bra. Jag trodde inte den var något för mig men så fel jag hade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ganska tung och faktaspäckad så jag bryter av med att läsa en annan bok också. Det låter som en spännande bok, kanske något för skolbibblan. Tack för tips!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag