Fettisdag och farstisdag

 Jag har några fikahandikapp och tycker inte om semlor, prinsesstårta och kaffe så denna tid på året handlar det om att försöka undvika semlor! Jag gillar varken brödet, ren grädde eller marsipan/mandelmassa vilket kanske verkar konstigt när jag är så glad i socker och fett annars...

Det var ju jättesnällt av kollegan att köpa en liten semla till mig men jag tackade faktiskt nej. 

Nu börjar vi superfylleåret med att pappa fyller åttio och eftersom han är i Tällberg och jag i Ljungby är det tanken som räknas och jag åt den sista biten av en Sverigekaka jag fått av en gammal vän och kollega för att fira. 

Ur dagboken 940213: Gratulerade far. Ett 60-tal gäster under dagens lopp. Älskar drömtårta. Rune kom som en bra överraskning. Kul dag. 

(Vi firade pappas femtioårsdag med stor fest hemma och hans bror som bodde i Sydamerika då dök upp.)




Kommentarer

  1. Grattis till din pappa!
    Jag har ätit en fastlagsbulle i dag och den var jättegod. Dock räcker det nog för i år för jag har ätit två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Han var nöjd med att fira fint i Tällberg. Du får väl se hur det går men eftersom du gillar fastlagsbullar kanske du äter fler. :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag