Att bygga nytt

 Jag har gått runt och tittat på några olika stadier av nybyggnation.

I rutan på byggnaden till höger var det tidigare en stor banderoll, eller vad man ska kalla det, där det stod att det planeras en ny spännande stadsdel på gamla stålgjuteriet...

Den här tomten har också stått tom länge efter att ett hus revs men här står det åtminstone fortfarande att de planerar bostäder. 

Uppe på handelsområdet vid E4:an bygger de en moské som blir enorm! Det får de gärna göra för mig, men vackert tycker jag inte att det blir. 

Här har de slagit upp tre nya höghus men åtminstone sparat några träd. Titta vilket trist sportlovsväder vi har förresten. Jag jobbar men tycker synd om barn och ungdomar som är lediga. De får väl hitta på inomhusaktiviteter. 

Ur dagboken 940219: Till Emma på kvällen. Vi var sociala i en soffa på hotellet. Svartvinbärsvin är bra. 

(Det handlar mest om Magnus i dagboken nu för tiden och det var vi som var sociala.)








Kommentarer

  1. Det byggs en hel del numera och vissa platser är det bra att bebygga. Sedan blir inte allt vackert men det är en annan femma. Det är i alla fall modernt...
    Sportlovsvädret är verkligen inte det bästa här heller utan det blir nog inomhusaktiviteter för måna som inte rest iväg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör ju inget att de bygger en moské på den fula handelsplatsen och förhoppningsvis drar det till sig fler människor till affärer och matställen. Fortfarande trist sportlovsväder och jag läste någonstans att eftersom det är bokrea kan det vara läs-sportlov.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag