Att bo nära vatten

 Jag tycker om att bo nära vatten men är mer förtjust i insjöar än hav eftersom jag är mer van vid det, men jag har faktiskt bott nära hav också. 

Jag var på Island det mörka halvåret från augusti till februari och då såg det oftast ut så här. Vilka suddiga kort jag tog -92...

Det är trevligt även med små dammar som dessa som ligger nära där vi bor. Vi ville ha en sjö nära stugan men det har vi inte så vi byggde dammar där också. 

Nu bor vi nära Lagan och här brukar jag promenera på ett ställe där de byggt staket vid trappan. Jag förstår att det är för att inte barn ska gå ned där, men de kunde väl ha byggt en grind?! 

Det är rejäl fart på vattnet vid kraftverket nu! Jag har även bott nära Viskan i Borås, Dalälven i Hedemora, Västerdalälven i Malung och Klarälven i Stöllet. I Hedemora har vi även sjöarna Munken, Brunnsjön, Hönsan och Matsbo + flera i närheten. Jag har också bott i Göteborg, nära havet ju, i Bergsjön (väldigt nära sjön Bergsjön). Jag saknar sjöar i Ljungby men är glad för att vi har Bolmen ett par mil bort. 

Ur dagboken 940220: Vaknade klockan sju och la oss framför MTV. Pappa och jag invigde nya sparken. 










Kommentarer

  1. Du har ju vatten i din närhet ändå även om er stuga inte har sjötomt. Jag har alltid drömt om att ha havsutsikt men så har det inte blivit. Däremot har vi nära vattnet för vårt yttersta näs räknas som en ö. Det får jag vara nöjd med. Synd att det inte går att promenera där du gick tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett näs är ju fantastiskt att ha i närheten! Öar, holmar, uddar och allt vad det kan heta när det är vatten åt olika håll är fina. Jaha, kan man tolka det så. Nej, jag brukar promenera här och tycker mest att det är synd för dem som tidigare haft åtomt att de har byggt staket.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag