Vid stugan idag

 Jag körde ut till stugan och matade djuren idag igen.

Åt ena hållet fick jag se solnedgången.

Och åt andra hållet såg jag fullmånen. Nu blir ju aldrig månen så stor på bild...

Dagens fårformation.

Jag hade inte tänkt lägga ut den här bilden för jag trodde att det var blod i isen men det är en rödbeta! Det måste ha gått till så att någon lagt rester till hönsen på tunnan och att den lilla betan blivit kvar. 

Ur dagboken 940125: Kul präst på religionen. Ekosofin klar, slutade 12.15. Skrev till Begga. Har just läst ut Hjartasalt, julklappen. 

(Jag vet inte vad jag menar med "ekosofin klar", det var ett ämne som jag tror att jag läste hela sista året på gymnasiet. Begga var min isländska mamma när jag var utbytesstudent. Jag kunde läsa böcker på isländska ett tag.)









Kommentarer

  1. Vilken vacker solnedgång! För att fotografera fullmånen på ett bra vis måste man nästan ha ett teleobjektiv.
    Skönt att det bara var en rödbeta :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man får vara en duktig fotograf med en bra kamera. Visserligen är mobilkameran bra men inte på att zooma. Det kunde ha varit blod från när vi styckade ett rådjur men det behöver ingen annan se.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag