Superfylleår och fårformation

 I år är ett superfylleår för jag fyller 50 och mamma, pappa och svärmor fyller 80. Vi hade ett riktigt firarår när jag fyllde 20 och tog studenten och mamma och pappa hade stora 50-årsfester. I år blir troligen det sista superfylleåret för om våra föräldrar blir 90 år orkar de nog inte fira så mycket. Maken tror inte att han kommer att bli så gammal men jag hoppas att vi blir gamla tillsammans. Om han dör före mig får jag väl träffa någon annan av min årgång som har barn som är 30 år yngre för att fortsätta superfirandet... 

När jag fyllde 30 och föräldrarna 60 pratade vi om att ha 150-årsfest och då kunde vi ha firat en brorson som fyllde 1 också, men 151 smäller inte så högt. Mamma och pappa firade stort när de blev 65 också för då fick de gå i pension. Jag som bara jobbar 60% får väl jobba tills jag blir 120...

Svärmor vill inte fira så mycket men vi tog med henne på lördagslunch på Gästgivaregården och kommer att besöka henne på själva 80-årsdagen.

Fåren ställde sig i en fin fårformation idag, med de svartskalliga till vänster, och väntade på mat. De fick lite av hönsens mat fast de egentligen klarar sig med sitt hö. 

Ur dagboken 940120: Sh-provet gick nog inte så bra. Jag går inte S. Statt. Inte så kul. 
(Samhällskunskapsprov för mig som var humanist var tråkigt. Discot på Stadshotellet den kvällen också tydligen.)




Kommentarer

  1. Då blir det rejält firande framöver förstår jag :D Kul att planera hur att det ska bli :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här blir ett bra år för mig. Nästa år fyller maken 50 så vi fortsätter firandet. :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag