Om att boka in saker

 Visserligen är jag extrem på att boka in saker långt i förväg men jag förstår inte hur det kan vara svårt att bestämma sig. Som nu när jag bjudit in till min femtioårsfest och har satt sista datum imorgon att meddela om man kommer eller inte och vissa inte har svarat. Jag tänker att om man blir bjuden och inte har något annat planerat svarar man ja och sedan om det dyker upp förhinder får man tacka nej. 

Förra året firade jag mig själv och en kompis som också fyller i mars med att gå på Pinchos.

Jag firade även i stugan med pzzabak och dans i Runkepuben.

Maken har svårt att bestämma saker långt i förväg och säger att han inte vet vad han gör om en månad, men då kan man ju boka in saker. Vi behöver någon som matar djuren när vi åker iväg men det brukar lösa sig. 

Jag firade med mystiska drinkar i Malmö med en kompis. 

Det är klart att det kan hända allt möjligt, man kan bli sjuk eller så men då får man ju såklart avboka. Jag har kompisar med FOMO (fear of missing out) som är rädda att det kan dyka upp något roligare men då slutar det ofta med att det inte blir något av alls. 

Ur dagboken 940131: Sov till halvett. Trevligt med studiedag. Skottade en halvtimme. Svettdrypande arbete. Pluggade lite. 








Kommentarer

  1. Får man en inbjudan så tackar man ja eller nej inom utsatt tid. Det är direkt oartigt att inte göra det. Jag menar hur svårt kan det vara?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis så! Sedan förstår jag att en kompis i Stockholm kanske inte fått ihop det med resa och familj och annat, men de flesta bor här i stan. En sådan fest osa:r man till!

      Radera
  2. En inbjudan svarar man väl på, oavsett om man kan eller ej, är man osäker på hur möjligheterna är så skriver man det tänker jag, svarar gör man oavsett/Nillan på nätet

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag