Kulturkullan

 Vecka 4

* Läser: Tjuvarnas stad av David Benioff. Jag brukar inte läsa om böcker men det var 13 år sedan jag läste denna och nu har vi den i min bokcirkel. Den är fortfarande fantastisk! 



* Lyssnar på: Murre Eriksson på Youtube. Jag kanske ska lyssna på Murre på Kulturnatten på lördag och det är kul med lokala musiker. Duktig tjej med bra röst. 

* Veckans klipp: igelkottmamma flyttar sina ungar

https://www.youtube.com/shorts/hHJbF-tigkM

* Veckans händelse: Kulturnatten i Växjö på lördag.

https://upplev.vaxjo.se/kulturnatten


Ur dagboken 940121: Ramlade med cykeln och blev halvsteriliserad. Skivor från Ginza och från Skivor & band. 

Kommentarer

  1. Tack för tipset. Den har jag inte läst så den noterar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den tycker jag att du ska läsa! Inte för att man har lust att läsa om krig i Ryssland kanske men den är rolig mitt i all misär.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag