Gott och dåligt samvete

 Jag har både gott och dåligt samvete för att jag har skänkt bort en cykel. När jag fick punktering på min cykel nyligen tog jag en gammal som jag har i reserv och blev vansinnig på den för att den var så tungtrampad. Maken säger att jag slitit ut något kugghjul och att man inte borde kunna göra det, men jag cyklar väldigt mycket. 

Den här cykeln fick jag när jag fyllde 40 och jag hade tänkt önska mig en ny när jag fyller 50 men var bara 48 när den gick sönder så då köpte vi en ny. Jag blev så trött på den gamla att jag funderade på att bara ställa den någonstans och hoppas att någon skulle stjäla den. Killen som fick den kom och hämtade den men vägrade att låna vantar av mig. Det var elva grader kallt och om ni ser någon med stora benmuskler men förfrusna fingrar så är det kanske mitt fel...

Det var en vacker himmel när jag tog en promenad ikväll mellan halv fem och halv sex.

Druidgården där det hemliga ordenssällskapet Druiderna håller till såg spöklikt ut. 

För att inte tala om Fogdeskolans förskola. Det ser ut som norrsken men så här såg det inte alls ut på riktigt. Min nya mobil kanske gör saker med kameran som jag inte vet...

Ur dagboken 940116: Skrev till Irland. Terapi. Bakis. Seg. Gick till Åhléns och till Birgitta. 
(På Irland bodde två av mina bästa vänner som var au pair. Jag behövde antagligen skriva av mig för att jag varit på Stadshotellet och svinat... Sedan gick jag och hälsade på min moster.)








Kommentarer

  1. Så bra att cykeln kommer till fortsatt användning hos en ny ägare. Utan vantar lät kallt...
    Fina kvällsbilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker inte om att slänga saker så det känns bra att någon ville ha den. Tack, det var en fin kväll.

      Radera
  2. Så fina aftonbilder.
    Vad bra att någon fick nytta av cykeln. Gillar inte tanken på skrotning av något som någon kan använda.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var en så vacker blå färg på kvällen. Jag tycker inte heller om att slänga något som går att använda och han blev glad (hoppas jag). Ha det så bra!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag