Att backa och parkera

 Jag har så låga krav på mig själv att jag blir stolt över helt vanliga saker, som när jag lyckats parkera mitt i en ruta. 

Jag körde in monstertrucken i en ruta på Dollarstore. En kompis är också dålig på att köra men vi uppmuntrar varandra och tycker att vi är jätteduktiga när vi kör någonstans. Förutom när vi kör på något...

Jag vill inte backa varken upp eller ned på vår smala och branta och svängda garageuppfart så här kan jag inte parkera. 

Vi brukar ställa bilen bakom huset, här till vänster, men nu är inte maken hemma och jag törs inte backa in för då river jag nog staketet och det är svårt att backa ut om någon parkerar på andra sidan vägen. 

Så nu har jag parkerat långt bort på andra sidan gatan. 

Det är jag som har hand om djurmatningen så jag kör på vår lilla väg som är isig. Hoppas att det hinner töa bort tills imorgon. 

Ur dagboken 940122: Ringde Jenny och bestämde att vi skulle ses på Statt. Drack Markkus glömda hb. Kom till Statt elva. 












Kommentarer

  1. Husse är en fena på att fickparkera och jag önskar att jag var det med men tyvärr är det inte så. Därför uppskattar jag när det är parkeringsrutor som man bara kör rakt in i för sådana fixar jag galant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De bästa rutorna är dem som man kör rakt igenom och ut på andra sidan så att man slipper backa ut. Vår bil är så stor så det är inte alltid jag har koll på om jag kört in hela bilen i rutan.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag