Tomtefel och punka

 Jag fick en fel-leverans från Tomten! 

Jag frågade mellanhanden om paketet verkligen var till mig när det stod Ville på och nu har jag lämnat tillbaka det så att rätt person ska hinna få det till jul. 

De här däcken vill jag varna för! Jag köpte en ny cykel i november förra året och fick tre punkteringar på tre månader för att de grusar med småspik här... Det var bara en tidsfråga innan jag skulle få punka igen denna vinter och nu har det varit lite snö och därmed sandats. När jag frågade kommunen om de inte kunde sanda med något annat än spetsiga gruskorn svarade de att de inte får öppna något nytt grustag och att detta är vad som används. Så himla trist! Det är dessutom farligt för hundar som kan få in gruset i tassarna. De sandar dessutom över hela vägen så det går inte att låta bli att cykla på det... 




Kommentarer

  1. Då hoppas jag att klappen landar in hos rätt person.
    Märkligt att de inte kan sanda med vanlig grus tycker jag? Så irriterade att få punktering av den anledningen. Senast fick jag en glasskärva i däcket så det var ju lite annorlunda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att Tomten har koll nu. :-) De kan väl använda vanlig sand, tycker jag. Förut fick jag punktering för att jag inte hade pumpat däcket och för att jag slet ut dem och det är inte så mycket att säga om det.

      Radera
  2. Trist med punka ideligen...:(
    Va bra att du såg till att paketet kom rätt när inte posten kunde :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag