Tjugoårsdag

 Idag är det tjugo år sedan jag började jobba på Sunnerbogymnasiets bibliotek och här har jag varit sedan dess med undantag för höstterminen 2004 när de sjabblade bort ett muntligt avtal. 


Jag hoppas att det blir upp emot tjugo år till för jag är inte så lätt att flytta på. Det är en trevlig arbetsplats på en bra skola även om ungdomar inte läser så mycket på papper längre. 

Jag har köpt en tekalender och gjort en godiskalender (på en somrig bricka).


Tekalendern från Normal i Växjö är fin men har nog inte så gott te... Idag var det hallon och apelsin, som jag inte tycker att man ska blanda. En kollega erbjöd sig att dricka dem jag inte gillar, vi får se hur vi gör. 




Kommentarer

  1. Grattis till dina tjugo år! Jag har själv varit länge på arbetsplatserna. Har väl känt att ska man byta ska man byta upp sig och inte lämna något man trivs med.
    Jag har köpt en tekalender en gång men det blev inte fler. Hälften var drickbara men inte resten...

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag värdesätter trygghet och vill inte byta arbetsplats. Många byter för att klättra och få högre lön men jag är så glad att jag är fastanställd och inte behöver jaga projekt och tillfälliga anställningar! Jag får nog ge upp det här med tekalender jag också. Förra året hade jag en från Pukka och jag tycker inte om deras örtteer men faller för fina förpackningar...

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat