Kulturkullan

 Vecka 51

* Läser: Hvis vi ikke taler om det av Leonora Christina Skov. Jag tyckte om hennes Den der lever stille och denna är också bra men det blir en del upprepningar när hon berättar om sitt liv i romanform. 


https://www.saxo.com/dk/hvis-vi-ikke-taler-om-det_leonora-christina-skov_indbundet_9788740002607


* Lyssnar på: Blå öjne på Spotify. Jag fick tipset på Så mycket bättre där de berättade att denna danska artist (ja, nu blir det mycket danskt här) gjort Fiskarna i havet, en låt med Idde Schultz skriven av Staffan Hellstrand. 


Veckans klipp: miniföl jagar en man

https://www.youtube.com/watch?v=d8svprEgK4s


* Veckans händelse: julafton på söndag.

Kommentarer

  1. Finns en hel del bra dansk musik och även danska böcker så klart. Är dock sällan jag läser på danska trots att jag förstår riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du borde läsa på danska. Danska böcker är väldigt dyra, men det kanske går att ladda ned på Storytel eller vad du nu har för tjänst. Musik hittar jag på Spotify och Tidal.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag