Julfest

 Igår var jag på julfest på Terraza (arrangerat av Harrys men på övervåningen). 

Jag fick följa med väninnan till hennes kompis kompis (!) på förfest. De bor i en nybyggd lägenhet och har precis köpt tavlor av Ljungbykonstnären Per Ingemarsson. Fina, tycker jag. 

Vi fick en fantastisk julbuffé och det var oväntat för jag trodde att den stora grejen var quizet.

Det var final för höstens musikquiz men även nya tävlare fick vara med. 

Natten avslutades med spelning med Duojag som är kända från after beach i Halmstad. Det var länge sedan jag stod i en sådan här tät folksamling. Det blev lite väl trångt när folk dansade för hetsigt men var roligt annars. Jag har ju ett litet problem med att gå ut här eftersom jag är känd från skolan men det var bara en gammal elev som stirrade på mig och sa "bibliotekarien!". 








Kommentarer

  1. Vilken trevlig kväll det blev! Håller med om att det finns nackdelar med att vara känd. Minns när vi hamnade på samma hotell som två av mina elever. Lagom roligt men visst gick det.

    God adventskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul kväll! Mina föräldrar gick aldrig ut när de jobbade som lärare, vi hade hemmafester. Ibland är det kul att träffa gamla elever men jag vill ju kunna vara lite okänd så jag går oftast ut i andra städer.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag