Hjortsberg

 Nu är jag lite rädd att de ska bygga bort Hjortsberget här i Ljungby. 

Det här huset har ägts av scouterna men stått tomt sedan 2018 och nu har de gjort en ny detaljplan för området och vill bygga bostadshus istället för samlingslokaler. Jag tycker att det här ser ut som ett bostadshus som går att renovera. 

Det ligger högst upp i en backe nära Sunnerbogymnasiet där jag jobbar. Vi borde behålla några träd inne i stan och det är synd om de bygger hus och vändplats här. 

Nedanför ligger det ett särskilt boende för funktionshindrade och det kan vara trevligt för dem att ha lite natur i närheten. 

Här ligger även detta fina hus med stor tomt. Jag tror att de kommer att förstöra området om de bygger för mycket nytt. Och inte för att gymnasieeleverna är ute på rasterna men det är ändå kul att ha berget bredvid. Jag och maken gick dit och firade midsommar en gång och knölade ned oss båda i en smal sovsäck när det var för mycket mygg. Sådana platser behövs. (Klicka på Läs mer.)








Kommentarer

  1. Hoppas verkligen att huset får stå kvar men tyvärr finns det väl risk för det motsatta. Bostäder behövs förvisso men det är synd när väl fungerande hus rivs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet ju inte hur det ser ut inuti men tycker att det är ett fint hus.

      Radera
  2. Tråkigt när gamla hus får stryka med.. men det kanske är för dyrt att renovera och nya bostäder behövs, men, jag håller helt med dig i sak :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt också när de bygger bort öppna områden och tar bort träd. Vi får se hur det blir.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Välmatchat

Tjugoårsdag